Saturday, November 2, 2013

YE#26 Aparatif ve Mezeler Etkinliği Humus


ye 26 aparatif ve mezeler etkinligi humus 1

Ramazan geldi hoşgeldi.Herzamanki gibi bereketiyle geldi.İnsan hiç doymıcakmış gibi ne yapacağını şaşırıyor. Bu ayki etkinlik konusu aparatif mezelerdi.Bu etkinliğe bende humus tarifiyle katılmak istedim.Etkinlik sahibi sevgili serpil'e kolay gelsin diyorum ve başarılar diliyorum.Tahini nohutu sevenler için bence çok güzel bir tarif.Ne yazıkki eşim nohutu sevmiyor.Bende kendim için yaptım.Herzaman eşin sevdiği yemekler olacak değilya Arada kendi sevdiklerimizide yapmalıyız demi ama.

Malzemeler

5 Su bardağı haşlanmış nohut

1 Su bardağı tahin

5 Diş sarmısak

2 Adet limon

Tuz,Kimyon,sumak,Pulbiber,Salatalık turşusu

2Kaşık sıvı yağ

Yapılışı

Nohutları püre yapın.Bir su bardağı tahini,tuzu,sarmısağı,limon suyunu,kimyonu ilave edin.servis tabağına koyun.Üzerine iki kaşık sıvı yağda sumak ve pulbiberi azcık kavurun humusun üzerine serpiştirin.Salatalık turşuyla süsleyin servise hazır

(not Eğer daha homojen olsun isterseniz haşladığınız nohutun suyuyla birazdaha sıvılaştırabilirsiniz ben önceden haşladığım için suyundan yoktu biraz daha katı oldu) Arzunuza kalmış

No comments:

Post a Comment