Thursday, October 31, 2013

Otlu Patatesli Ekmek - Meze Yanına Yakışan Lezzet (Resimli Anlatım)



otlu patatesli ekmek meze yanina yakisan lezzet resimli anlatim 1


 Hafta sonu balık yanına yakışacak pratik bir tarif çok beğenildi. Üst üste iki gün yaptım yetmedi:) Kendi denemelik tarifim olan sütlü patates  yeni bir hal alarak ekmeğe dönüştü. Mevsimine göre içine eklenen çıkarılan otlar da değişiyor tabi. 


Bu sefer malzemeler çok basit: patates, süt, un, yoğurt, beyaz kuru  soğan, dere otu, tuz, kekik, kara biber, zeytin yağı, tere yağı, yumurta, kabartma tozu.


otlu patatesli ekmek meze yanina yakisan lezzet resimli anlatim 2


 Yapılış ise çok basit. Tek sorun tariflerim %90 göz kararı :(


Yukarıda gördüğünüz malzeme 4 küçük patates ya da 2 iri patates, 1 iri soğan ya da 2 küçük soğan, yarım demet dere otu, 3 yumurta, 1 paket kabartma tozu 2 yemek kaşığı yoğurt. Temel malzemelerimiz.


otlu patatesli ekmek meze yanina yakisan lezzet resimli anlatim 3


Soğan ve dere otunu doğrar bir köşede bekletiriz. Bir tencereye patateslerimizi irice küp küp doğrar üzerine yarım çay bardağı zeytin yağı dökeriz. Üzerini kaplayana kadar süt ilave eder tuz, kekik, karabiber döker kısık ateşte ara ara karıştırarak yarı çiğ pişiririz.


otlu patatesli ekmek meze yanina yakisan lezzet resimli anlatim 4


 Yarı çiğ patatesimiz ılırken bir kapta 2,5- 3 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu, 3 yumurta, 2 yemek kaşığı yoğurt karıştırırız. Üzerine sütlü patatesi döker iyice karıştırırız. Karışım iyice birbirine işlediğinde soğan ve otları döker yine karıştırırız.


Tere yağla yağladığımız kalıba dökeriz. Hamur ne kek kadar sıvı ne de poğaça gibi toplu olur. Katı bir kek hamuru gibi düşünün. Önceden ısıtılmış fırına yerleştirir yaklaşık 30 dk pişiririz. Kontrol için bir bıçağı hamura saplarız, pürüzsüz çıkmışsa içi pişmiş demektir.


otlu patatesli ekmek meze yanina yakisan lezzet resimli anlatim 5


Afiyet Olsun:)


Tarih84


No comments:

Post a Comment