Wednesday, August 21, 2013

BEYAZ MISIR MEZESİ



beyaz misir mezesi 1


Bu mezeyi yan evde oturan çok sevdiğim Samsun'lu komşumda yemiştim ilk kez. Yapımında hiçbir zorluk olmayan acayip kolay bir yoğurtlu meze. Lakin lezzeti, bu kadar kolay bir meze için süper doğrusu. Samsun'a gidiş gelişlerinden birinde bana da bir torba beyaz mısır getirmişti. Ben de ilk fırsatta denedim ve sizinle paylaşmak istedim. Açıkçası buraların semt pazarlarında veya zahirecilerde bulunur mu, hiçbir fikrim yok. Sarı mısırı aramaya bile gerek yok ama beyaz olanı için bir şey diyemem. Şansınıza artık..Afiyet olsun.






Malzemeler:


**************


*Dilediğiniz miktarda beyaz mısır


*Üzerini geçecek kadar su


*Sarmısak


*Yoğurt 


*Tuz


*Kuru nane-pul biber 


*Zeytinyağı 






beyaz misir mezesi 2


(Mısırın haşlanmış halini görüyorsunuz)






Yapılışı:


***********


*Miktar vermiyorum size. 2-3 kişilik bir aileye - sadece meze amaçlı ise - yarım su bardağı mısır yetebilir. Fakat ben 1 su bardağından yapıp, yarısını da bir kez daha kullanmak üzere kapaklı kaba alarak dolaba koydum. Siz ihtiyacınıza göre kullanın. 


*Mısırı akşamdan ıslatabilirseniz daha çabuk pişecektir. Ama ıslatamadıysanız da sorun değil. Tencereye alın, üzerini epey geçecek kadar su koyun ve ocağa oturtun. Kaynamaya başlayınca altını minik kısın. Pişmesi oldukça uzun sürüyor, endişelenmeyin. 


*Tadarak yeteri kadar yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin. Suyu azaldıkça azar azar sıcak su ekleyin. Olduğunda suyunu süzün. 


*Sarmısaklı ve tuzlu yoğurtla tatlandırın. 


*Üzerini pul biber ve kuru naneyle süsleyip biraz zeytinyağı gezdirin ve servis yapın. 


*Hem besleyici hem de doyurucu mezeniz hazırdır. 










No comments:

Post a Comment