Sunday, December 15, 2013

Salatalık mezesi







salatalik mezesi 1






Aslında mutfağa girdiğimde amacım salatalık kimchisi yapmaktı.


herşey hazırdı ama yeşil soğanı yakınımdaki küçük marketlerde bulamadım bir türlü.


Ben de daha kolay ve elimde malzemelerin bulunduğu birşey yapayım dedim.










salatalik mezesi 2






salatalik mezesi 3


 Ben ilk kez yaptığım için 3 salatalık kullandım.


Salatalıkları böyle alacalı bir şekilde soyuyoruz.






salatalik mezesi 4


 Kuru soğan ve sarımsaklarımızı da öyle..






salatalik mezesi 5


 Salatalıkları bu şekilde ince ince dilimliyoruz.


Soğanları ortadan ikiye bölüp yarım ay şeklinde doğruyoruz.






              Gelelim sos yapmaya:






salatalik mezesi 6


 Sarımsakları biraz zeytinyağı ve tuz ilave edip eziyoruz.


salatalik mezesi 7


salatalik mezesi 8


 Küçük bir kase alıp içine dövülmüş sarımsağı, susamı, soya sosunu, sirkeyi, tuzu toz şekeri ilave ediyoruz. Eğer acı sevmiyorsanız pulbiberi bir yemek kaşığından daha az koyun. Bir tatlı kaşığı olabilir mesela. Ben acıyı sevdiğim halde tarifte yazan bir yemek kaşığı pulbiber bana bile acı geldi çünkü. Bütün malzemelri koyduktan sonra iyice karıştırıyoruz.






salatalik mezesi 9


 Salatalık ve soğanlarımızı aldığımız ayrı bir kap içine bu hazırladığımız karışımı döküyoruz ve karıştırıyoruz. Şu anda böyle bir görüntü olması lazım.






salatalik mezesi 10


 Vee salatalık mezemiz servis edilmeye hazır. Bunu pilavların ya da makarnanın yanına servis edebilirsiniz.






salatalik mezesi 11


Ben gece çok aç olduğum için salatalık mezesini kepek ekmeği ve sütlü hint çayı ilekendime servis ettim. Sütlü hint çayını da başka bir yazı da anlatırım.


Yapacak olan herkese şimdiden afiyet olsun..


No comments:

Post a Comment